gravatar

Kisah Saya & Awak [ketinggalan betul daa~]

Bismillahirrahmaanirrahiim


Ni sambungan entri lepas.. kak sofa pnye komen telah menarik hatiku untuk baca artikel nie.. hihi =P


Kisah Saya Dan Awak
www.iLuvislam.com
oleh : eVe



Sedar tidak sedar, sudah 3 tahun saya mengenali awak. Tak pernah saya terfikir peristiwa memalukan saya terjatuh ke dalam longkang membuat hati kita bertaut. Terima kasih kepada Allah kerana mentakdirkan saya terjatuh dan terima kasih juga kerana Allah menggerakkan awak untuk mentertawakan saya. Jika tidak, hubungan kita tidak mungkin sampai sejauh ini. Siapa pernah menyangka peristiwa sekecil itu mampu mengikat hati dua insan. Walaupun saya dan awak masing-masing berjauhan, teknologi benar-benar mengikat kita.

Saya sedar, hari demi hari saya semakin menyenangi kehadiran awak dalam hidup saya. Saya bersyukur atas hubungan ini. Bersyukur kerana kita bukanlah seperti pasangan kekasih lain. Awak tidak pernah mengucap kata rindu, apatah lagi kata sayang. Seingat saya sepanjang 3 tahun ini, tidak sampai 5 kali kita bersua muka. Itupun tatkala awak dan keluarga datang beraya ke rumah saya. Saya juga bersyukur ibu bapa kita saling meredhai persahabatan kita. Hari demi hari, kita semakin matang. Saya semakin mengenali dunia, semakin mendalami ajaran Islam sebenar. Dulu, saya fikir hubungan kita tidak salah. Ya, memang tidak salah dari pandangan mata luar. Namun jujur jauh di sudut hati saya, saya sering merindui awak biarpun tiada siapa antara kita yang pernah melafazkannya. Pernah saya angankan awak menjadi pembimbing keluarga saya kelak. MasyaAllah, begitu jauh saya lalai. Kata-kata seorang teman suatu waktu dulu benar-benar mendorong saya berfikir panjang. “Zina hati sememangnya kelihatan kecil, namun dosanya tetap sama”.







Astaghfirullah…saya beristighfar panjang. Dengan segala kekuatan yang ada, saya katakan kepada awak. “Jangan hubungi saya lagi melainkan awak bersedia mengahwini saya”. Saya sendiri tidak pasti dengan apa yang saya lakukan. Saya sedar awak pasti kebingungan dengan kata-kata saya kerana antara kita sememangnya tiada yang istimewa. Saya juga sedar hakikatnya, awak juga punya perasaan terhadap saya biarpun awak mebisu seribu bahasa. Hubungan kita terputus begitu sahaja. Enam bulan berlalu dengan amat sukar bagi saya. Setiap hari saya berdoa semoga Allah permudahkan segala yang terbaik untuk saya, semoga Allah permudahkan jika apa yang saya lakukan benar-benar keranaNya. Ingin saya katakan, betapa sukar melupakan awak. Dalam kesibukan saya melupakan awak, tiba-tiba saya dikejutkan dengan rombongan peminangan. Andai awak dapat melihat hati saya, pastinya awak tahu betapa terkejutnya saya. Ya, awak tunaikan permintaan saya. Awak datang lagi ke rumah saya, tapi kali ini dengan sebentuk cincin. Sekarang saya sudah sah menjadi permaisuri hidup awak. Sekarang saya bebas merindui awak tanpa rasa berdosa, saya bebas berbicara dengan awak tanpa rasa bersalah dan saya bebas menyayangi awak kerana awaklah pembimbing hidup saya. Terima kasih Allah ikatkan kita dengan tali perkahwinan biarpun pada usia muda remaja.

Terima kasih Allah menghadirkan awak sekali lagi dalam hidup saya.




[ultraseven kumpulan terbaik!! gambar nie takde kaitan dengan entri neh.. hehe]




N saya tertarik pada ayat salah 1 pengomen nie..




" bagi anakku yang sudah jatuh cinta,rasakan cintamu dalam hati.Berusahalah untuk melupakannya buat sementara waktu dan sibukkan diri dengan sesuatu yang bermanfaat.Tahanlah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama seperti mengelamun,berangan-angan,membayangkan wajahnya yang kacak dan cantik.Bersabarlah menghadapi ujian cinta ini,jagalah batas-batas pergaulan.Peliharalah kehormatan diri . Jangan biarkan cinta yang mubah ini,menjadi cinta yang salah.Berdoalah kepada Allah S.W.T agar dipertemukan kamu jika dia paling sesuai untukmu,agamamu dan keluargamu.Apabila jodohmu ada,insyaALLAH kamu akan ditemukan dalam hubungan yang diredhai Allah S.W.T"



kalo rajin bacala yang nie sama Say No To Couple


Wallahu a'alam.. 

gravatar

amboi2 glamour sat nme cheq =p

artikel yg sgt beshkn...
persoalannye berani x kite jdi seperti "saya"???

uwaaaaaaa =(

gravatar

jadilah mcm saya..
hihi =P


buh je dalam blog.
[err, dia baca blog akak x?]
hehe..

mmg sengaja nak memfemeskan nama akak :D

gravatar

akak!!! saya nak tambah skit lg.. hehe

camnie, saya cdgkan spy bzkan diri

cth spt mengarang, melukis katun, penanda buku yg comey2!! [pastu kirim pd saya ye XD

x pun akak bawakla anak2 murid akak tu pi jalan2 ke, yg jauh lebih sronok n REAL drpd yg akak fikir
weeee~


hihi

gravatar

memang cemerlang cite ni!

hatiku hanya milik Allah,
sememangnya manusia tidak layak untuk memiliki hatiku...

gravatar

hahah mmg die slalu tgk blog akak le.. =p

mmg tiap ari buzzy ngan anak2 la... siang hari mmg pnat sgt...

mlm bkk tenet pastu tdo...

hahah mmg kami x de le nk contack2 sgt...

wah3 nk penande buku comey ek...
bt sndiri la dik oitt =p

insyallah akak kne hormati keputusannye...
die ckp ape2 pon jgn risau akan diikat secepat mgkin...
akak pon x mau pikir jauh2 sgt...
ade jodoh ade le tu...
yg pntg jge batasan pergaulan...
dn x babitkn prsnn yg merepek2 tuh... mohon petunjuk dri Allah agar hubungan ini disatukn dgn ikatan yg sah... insyallah...

terime kasih dik =)

Mengarut3