gravatar

Update Suka2

Bismillahirrahmaanirrahiim






klulah Rasulullah dtg melawat zgzg 1 mnt, apkh perasaan baginda? sedihkah? gembirakah? wallahu a'alam.. MEMBINA KESATUAN UMMAT ISLAM!!





Tidak ada musibah yang lebih besar selain kemalasan dan hilangnya semangat dari hati seseorang untuk berbuat baik. Maka ketahuilah, bahwa dia sedang tertimpa musibah yang paling besar yang tiada lagi musibah yang lebih besar dari itu.
~ Al Habib Abdullah bin Alwi Al-Haddad

"Wahai, kaum muslimin! Lawan dan musuhmu berani menyerang dan menjajah kamu hanyalah kerana Allah meninggalkan kamu. Janganlah kamu mengira bahawa musuhmu telah meraih kemenangan atas kamu tetapi sesungguhnya Allah Yang Maha Pelindung dan Maha Penolong telah berpaling dari kamu. Demi Allah, musuh-musuhmu bukannya kuat, tetapi umat Islam yang lemah."
(As-Syahid Hasan al-Banna)




Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu berkata, seorang lelaki datang kepada Nabi sallallaahu ‘alayhi wa sallam dan meminta wasiat (nasihat) daripada Baginda. Lalu Baginda sallallaahu ‘alayhi wa sallam bersabda:
“Janganlah kamu marah! (Baginda mengulangnya beberapa kali dengan pesan yang sama: Janganlah kamu marah! Janganlah kamu marah! Janganlah kamu marah!” [Hadith riwayat al-Bukhari]



k, wallahu a'alam







Gratisan Musik




gravatar

Salam Syifak,

Cantik blog Syifak,tertarik bila Syifak sentuh ttg semgt seorg Ibu bole melayan 7 org adik-beradik..Yup,hebatkan ibu kita, sungguh besar anugerah yg Allah berikan pada seorang yg bergelar Ibu itu.

:-)

Mengarut3