gravatar

Kulit ba alif ba ya

Bismillahirrahmaanirrahiim


Im just copying what she said becoz i like her soooo much ^__^ 
(i think she wouldnt read this post since she doesnt follow this blog (greenrosse)... x pa2, next time i'll tell her that i had c&p her post :p )





Kulit ba alif ba ya

Soundtrack : Love will find a way by Christina Aguilera. hah?

Haihz. kalau dah tak tahu hukum fiqh, takyahlah nak berdebat lebih lebih sangat. fitnah, salah faham, ajaran sesat semua akan timbul nanti. do write something when you have a sense of an intellectual discussion. sohbeng baloh baloh lah.

baiklah, terus kepada topiknya iaitu, Semalam Aku Pakai Jaket Kulit ba alif ba ya. erk.

okaylah, takdelah semalam je. cuma baru semalam sangkaan aku adalah betul bahawa jaket kulit yang baru aku beli itu diperbuat daripada pig leather. aha. aha-aha. *terpaku sekejap*

macam mana aku tahu? rasenya semuaorang dah tahu kan, kalau barang yang diperbuat daripada kulit ba alif ba ya ni ade tiga titik. jarak pada titik tersebut mungkin berbeza, ade dekat dekat, ade jauh, ade jauh sikit sikit. Yang pasti dia ade "pattern" dia. let me show you yah.

Babi.
Babi.

BUKAN babi
This is quite confusing. BUKAN babi.
Babi. Yang ini aku jumpa dekat FOS Malaysia without labelling. Bahaya betul!
Ya, berhati-hati lah. terutama pada kasut. yang aku jumpa dekat FOS tu, yang kasut dekat gantung-gantung hanger tu. nasib baik aku ternampak DULU sebelum try. fuh. pergh.

well, i've been looking for a leather jacket since fooorever, hardly to find one that could fit me perfectly, but what just happened was wa-ha-ha! aku baru pakai 3 kali. - Alhamdulillah!

nasib baik, aku tak basuh lagi jacket tu ( selalu kalau beli baju baru memang akan basuh dulu, habits ). kalau takkkkkkkk (menurut Syifak), habis aku kena samak satu badan, baju, toilet etc etc etc perghhh..
oh ya, kering bertemu kering tidak perlu disamak. maksud aku, barang kulit. kalau binatang sebijik depan kau tersentuh tu, kering ke, kontang ke, kena samak. kan Syifak kan?

semua berlaku ketika dalam kelas. aku terusha jacket sendiri and have these voices in my head, telling me that this jacket is made of oinkoink leather. but superficial side of me mestilah fikir, takkanlah kot. takkanlahh.. lepastu aku terfikir- terfikir- terfikir - terfikir........

YES! kalau beli baju baju ni mesti dia ade letak tag fabric ( idk what people called mende alah tu actually) dekat baju dia. so i begin to search.....


TEBENG  pig leather. terus aku rasa macam nak buat buat pitam dalam kelas. selama setengah jam aku bertahan dan selama itulah diriku ini terasa bagaikan dipeluk oleh "sesuatu". berat. panas suam suam. bau.

apa yang berlaku pada jacket itu selepas itu? siap sedia untuk dibuang. tapi Syifak mintak ambik sebab ada ustaz nak buat sample?

untuk pembacaan lebih lanjut. sila click.



p/s : can't wait to finish this Forensic and Toxic rounds then holi-holi day!! YAY!

Mengarut3